Zondagsschool en kindernevendienst

De zondagsschool wordt, buiten de zomervakantie om, elke zondag gehouden in verenigingsgebouw ‘het Baken’. Dit gebeurt gelijktijdig met de kerkdienst.

Er zijn twee groepen:

-          zondagsschool klein: Dit zijn de kinderen van groep 1 en 2 van de basisschool. Deze groep zit in de rechterzaal (catechese ruimte) boven in ‘het Baken’

-          zondagsschool groot: Dit zijn de kinderen van groep 3 en 4. Deze groep zit in de linker ruimte boven (kompasruimte).

Tijdens de zondagsschool zingen we samen, bidden we en luisteren we naar mooie Bijbelverhalen. Na dit alles maken we vaak een knutselwerkje dat met het verhaal te maken heeft.

In de zomervakantie mogen de kinderen van zondagsschool klein die het moeilijk vinden om lang stil te zitten tijdens de dienst naar de oppas komen. Hier is dan een speciaal programma voor hen.

Kinderen uit groep 5 en 6 mogen naar de kindernevendienst. Na de Wet en de Schriftlezing gaan de kinderen samen met de leiding naar ‘Het Baken’. Het Schriftgedeelte, dat in de kerk voorgelezen is, wordt hier op een eenvoudige manier verteld en uitgelegd. Tijdens de collecten komen de kinderen weer terug in de kerk.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marieke Vroegindeweij, door te bellen naar 0344606830 of te mailen.