Want er is geen goede boom die slechte vrucht voortbrengt, en geen slechte boom die goede vrucht voortbrengt. Want iedere boom wordt aan zijn eigen vrucht gekend. Men plukt immers geen vijgen van dorens en men oogst geen druif van doornstruiken. De goede mens brengt het goede voort uit de goede schat van zijn hart, en de slechte mens brengt het slechte voort uit de slechte schat van zijn hart, want uit de overvloed van het hart spreekt zijn mond. -- Lucas 6:43-45

Alpha Cursus

Meer weten over het christelijk geloof?
Kom naar Alpha!

Ontmoeten, vragen en ontdekken, dat doe je op Alpha! Stel al je vragen over het leven, geloof en God en praat met andere deelnemers door over interessante onderwerpen. Je bent niet de enige Alpha deelnemer; deze basiscursus over het christelijk geloof wordt in meer dan honderd landen en talen gegeven. Wereldwijd hebben al meer dan 25 miljoen mensen een Alpha gevolgd.

Voor wie?
Of je nu weinig of al veel kennis hebt van het christelijk geloof, Alpha is voor iedereen! Heb je vragen over het leven, over God of over het christelijk geloof? Dan is Alpha echt iets voor jou. Er is alle ruimte om het gesprek aan te gaan en je vragen en ideeën te delen.

Waarom?
Op Alpha denk je samen na over verschillende inspirerende onderwerpen. Iedereen komt met zijn eigen vragen en gedachten. Je ontdekt altijd iets nieuws. Je ontmoet leuke nieuwe mensen en de cursus is helemaal gratis.

Hoe werkt het?
Elke Alpha begint met een lekkere maaltijd. Hét moment om elkaar op een ontspannen manier goed te leren kennen. Na de maaltijd luister je naar een inspirerend verhaal over één van de onderwerpen. Daarna is er alle ruimte om je vragen en gedachten met elkaar te delen. Er zijn ongeveer 10 Alpha bijeenkomsten. Tijdens elke bijeenkomst staat een ander onderwerp centraal, zoals: Is er meer? Wie is Jezus? Bidden, waarom en hoe? De bijbel lezen, waarom en hoe? Hoe zit het met de kerk?

Kennismakingsavond
Wil je graag vrijblijvend kennismaken met de Alpha cursus? Op maandag 13 november wordt er om 19.30 uur een Alpha kennismakingsavond georganiseerd in Het Baken in Ochten (Kerkstraat 1). Tijdens deze avond kun je onder het genot van koffie of thee met wat lekkers en een hapje en drankje al je vragen over de cursus stellen en krijg je met het thema “Is er meer?” alvast een eerste indruk over hoe een Alpha avond verloopt. Aanmelden voor deze avond is niet verplicht maar wel fijn voor de organisatie (zie de contactgegevens hieronder).

Startdatum cursus
Op woensdag 17 januari 2024 hopen we met de nieuwe Alpha cursus te starten (tijdstip: 19.00 uur). De cursus wordt gehouden op een gezellige sfeervolle locatie in Ochten (Heuningstraat 11).
De avonden zijn op: Woensdag 17-01, 24-01, 31-01, 07-02, 14-02, (21-02), 28-02, 06-03, 13-03, 20-03, 27-03
Voor meer info en aanmelden kun je contact opnemen met:
Nelis van den Berg 06-23656194 of Vera de Ridder 06-17521991 (mag ook via de app).

Je bent van harte welkom op Alpha!