Kerkelijk bureau

Het kerkelijk bureau, als dienstverlening, voor de kerkenraad en de gemeente. Zij valt onder de verantwoordelijkheid van de kerkrentmeesters. Het kerkelijk bureau heeft een werkruimte in "het Baken" op de 1e etage. De werkzaamheden bestaan voornamelijk in het verzorgen van de ledenadministratie van onze gemeente. Als gevolg hiervan verstrekt zij periodiek of incidenteel gegevens aan de kerkenraad.

Het kerkelijk bureau zorgt ervoor dat belangrijke gegevens worden geregistreerd, zoals doop en belijdenis. Het verzorgt voor leden vertrekkende naar een ander kerkgenootschap een uittreksel van hun gegevens de zogenaamde attestatie. De administratieve afhandeling van inschrijving van nieuwe leden, het opzeggen van lidmaatschap en de aanvragen m.b.t. de overgang naar de voorkeurgemeente de zogenaamde perforatie wordt eveneens door haar verzorgd.

Daarnaast wordt door het kerkelijk bureau het kerkelijk archief beheerd. Er zijn vele jaargangen van "Gemeenteklanken" en "De Kerkbode" aanwezig als naslagwerk, maar ook andere zaken die onze gemeente aangaan.

Voorts wordt dit bureau gebruikt als vraagbaak. Met andere woorden: hebt u vragen dan kunt u hier terecht. Als het vragen zijn die niet vallen onder de taak van het bureau wordt u doorverwezen naar de juiste persoon of personen.

Dus met een vraag of met wijziging van uw gegevens kunt u mailen via het contact formulier welke u hier vindt: Kerkelijk Bureau.