Thuisfrontcommissie Wim van der Garde

Hoi, mijn naam is Wim van der Garde en ik ben 22 jaar. Opgegroeid in de Betuwe en wel in het plaatsje Opheusden. Ondertussen ben ik getrouwd met Marinda en heb ik 2 prachtige kinderen, Jinte en Seppe. We zijn in Heerde gaan wonen.

Maar wat is dan mijn verbinding met de gemeente in Ochten? Daar ging ik naar de kerk, mede door de Youth Alpha cursus, begeleiding van de kerk en God kwam ik in juli 2009 tot geloof. Dit bracht zo’n verandering in mijn leven dat ik vervolgens mijn leven aan God wilde toewijden. Met steun vanuit de kerk ben ik een Bijbel Zending school gaan doen bij Jeugd met een Opdracht.

Jeugd met een Opdracht (JmeO):

Jeugd met een Opdracht is een internationale interkerkelijke zendingsorganisatie gericht op het toerusten en mobiliseren van jonge mensen om wereldwijd 'God te kennen en Hem bekend te maken'. Wij zijn vertegenwoordigd in meer dan 180 landen met meer dan 20.000 vrijwilligers. We houden ons bezig met het volgende:

1)         Hulpverlening

2)         Evangelisatie

3)         Training & Cursussen

Op zendingsreis:

In september 2009 ging ik  met JmeO op mijn eerste zendingsreis, dit met steun van de Hervormde gemeente te Ochten. Maar op zendingsreis gaan??? Ga je dan mensen over God vertellen? Is dat wat je doet in je dagelijks leven? Yes, tegenwoordig ben ik fulltime evangelist en jongerenwerker. Na een aantal zendingsreizen in IJsland, Groenland, Noorwegen, Zuid-Afrika en Amerika gemaakt te hebben, werk ik sinds 2011 als jongerenwerker en evangelist in Nederland en Europa.

Mijn werk:

• Stichting The God Story

Stichting the God Story is een stichting, die christenen wilt helpen om het evangelie op een begrijpelijke manier te delen met niet-christenen.
    Er zijn veel christenen die niet goed weten hoe ze een gesprek over Jezus moeten aangaan

The God Story organiseert campagnes, en daarbij betrekken ze de lokale kerken in de omgeving waar ze een evenement plannen. Deze evenementen worden georganiseerd op populaire locaties als disco’s, sporthallen, theaters, enz. wordt het evangelie verkondigd door muziek, dans, rap, film en een duidelijke evangelie uitleg. Alle aanwezigen worden uitgedaagd om deel te worden van het levensveranderde verhaal van God
    The God Story maakt ook de lokale mensen enthousiast, en geven begeleiding om het geloof op een eenvoudige en begrijpbare manier te delen. Als er tijdens het evenement mensen tot geloof komen, kunnen de lokale christenen ze later ook helpen en begeleiden met hun geloof.

Ze werken in drie fasen om zoveel mogelijk een blijvende verandering te zien:

1) Voorbereidingsfase: contacten met locale christenen leggen en starten van verschillende teams, zoals een PR team, een Gebedsteam, Evangelisatie team enz.

2) Uitvoerende fase: acties op straat en TGS evenementen in populaire, plaatselijke locaties.

3) Groei & Bouw fase: nieuwe gelovigen helpen te groeien in hun geloof in Jezus Christus. Dit d.m.v. alpha cursussen, pastorale zorg en aansluiting bij kerken te vinden.

Voor meer info zie website www.thegodstory.org

The God Story doet toerusting voor de kerken, met de training “Het evangelie in 4 woorden”

Daarnaast hebben ze ook een coachings traject voor kleine groepen.

En ze organiseren verschillende evenementen.

Ook in Ochten zijn al een aantal dingen georganiseert, zo hebben ze bijvoorbeeld wel eens gesproken bij de Vakantie Bijbel week in Ochten en in de zomer van 2019 hebben ze de training het evangelie in 4 woorden gegeven in Ochten.

Hoe kan jij betrokken raken bij zending?

Ook jij kan betrokken raken om God bekend te maken. Dit kan op verschillende manieren:

• Gebed: meld je aan voor de maandelijkse gebedsbrief. Je ontvangt dan een korte actuele update van het zendingswerk wat Wim doet + een aantal gebedspunten. Op deze manier strijdt u mee!
  • Sponsoring: het zendingswerk wat Wim doet is niet betaald. Hij leeft van de voorzienigheid van God en van giften. Door maandelijks financieel bij te dragen kan Wim het werk voorzetten. Zo hebben we allemaal een positie in de maatschappij, maar we zijn allemaal nodig om God bekend te maken. Als u het zendingswerk wil sponsoren neem dan contact op met het TFC van Wim.
  • Deelname Projecten: zowel in Nederland als in Europa doen wij evangelisatie projecten. Denk je bij jezelf ik zal wel is een keer wat willen doen of meer willen ontdekken van evangelisatie werk? Dat kan! Er zijn tal van mogelijkheden om voor een weekend of langere periodes mee te doen. Voor meer info neem contact op met het TFC van Wim.

Contact gegevens

Wim van der Garde

Kamilleweg 45

8181 BS Heerde